diumenge, 29 de març del 2015

42º, cap núvol, mosques torra nassos: desert, l'Outback australià!


Hem aterrat a Alice Springs, ciutat des d'on es pot començar a explorar el deserta australià, l'Outback, tal com l'anomèn.

Hemos aterrizado en Alice Springs, ciudad desde donde se puede empezar a explorar el desierta australiano, el Outback, tal como lo llaman.





El primer que fem és recollir el cotxe de lloguer amb el qual ens desplaçarem i dormirem aquests 5 dies. Quan hem sortit de l'aeroport (amb un còmode aire condicionat) per anar a posar les motxilles al cotxe, pata pam! Un fort cop d'aire calentíssim, mare meva quina calor!! Benvinguts al desert en plè estiu!! Que innocents que érem!! jajaja
Hem passat per Alice Springs al punt d'informació, per recollir mapes i info varia. Entre les diverses coses que han comentat, el què més ens ha sorprès, és que la conducció, un cop el sol es pon, està prohibida fins que no es torna a fer de dia. Segons ens expliquen, a la nit en ple silenci, és quan és més perillós tenir un accident amb els animals salvatges de la zona, com camells, cangurs, emús, guineus... 
Ja amb els planols i tríptics hem anat a omplir la nostra despensa per aquests dies. Els preus en restaurants són prohibitius per a nosaltres, i més en aquesta zona que han d'aplicar l'extra de què estan al mig del no res. I a Alice Springs és on es poden trobar uns preus més acceptables. Ens carreguem de llaunes de conserva, d'aigua i fruita. I ara a fer KM!! Estem a punt!
Hem decidit que anirem directament cap a l'Uuru, el camí cap arribar-hi és de 500 km. La primera parada que hem fet ha estat en una granja de camells. Es dediquen, tant a la cria per vendre'n la carn i pells, com a convertir-los en bòlids per a la Camel Cap, una cursa molt famosa de la zona.
A part de camells també tenien cangurs i emús.


Lo primero que hacemos es recoger el coche de alquiler con el que nos desplazamos y dormiremos estos 5 días. Cuando hemos salido del aeropuerto (con un cómodo aire acondicionado) para ir a poner las mochilas en el coche, pata pam! Un fuerte golpe de aire calentíssim, madre mía qué calor !! Bienvenidos al desierto en pleno verano !! Que inocentes que éramos !! jajaja
Hemos pasado por Alice Springs en el punto de información, para recoger mapas e info varía. Entre las varias cosas que han comentado, el que más nos ha sorprendido, es que la conducción, una vez el sol se pone, está prohibida hasta que se vuelve a hacer de día. Según nos cuentan, por la noche en pleno silencio, es cuando es más peligroso tener un accidente con los animales salvajes de la zona, como camellos, canguros, emús, zorros ...
Ya con los planos y trípticos hemos ido a llenar nuestra despensa para estos días. Los precios en restaurantes son prohibitivos para nosotros, y más en esta zona que deben aplicar el extra de que están en medio de la nada. Y en Alice Springs es donde se pueden encontrar precios más aceptables. Nos cargamos de latas de conserva, de agua y fruta. Y ahora a hacer KM !! Estamos a punto!
Hemos decidido que vamos directamente hacia el Uuru, el camino hacia llegar es de 500 km. La primera parada que hemos hecho ha sido en una granja de camellos. Se dedican, tanto a la cría para vender la carne y pieles, como convertirlos en bólidos para la Camel Cabo, una carrera muy famosa de la zona.
Aparte de camellos también tenían canguros y emús.

Començe, i com diu la dita aquí, carretera i..... aire acondicionat!

Fent de granjer de cangurs



Quines dents més netes!





La nit ens ha atrapat, i com que no volem córrer cap perill ni fer mal a cap bèstia. Descansarem en una zona d'estacionament gratuït. Dic descansarem perquè les temperatures són escandalosament altes, no és ben bé cap a les 2 de la matinada que baixem una mica dels 30º.I per acabar-ho d'arrodonir les finestres ben tancades, no sigui que ens vulguin fer una visita algunes serps o aranyes perilloses.
Els cels des del desert són espectaculars, hem gaudit d'un planetari fantàstic cada nit, i d'unes postes i sortides de sol, increïbles. A l'Outback la majoria de dies no hi ha ni un núvol, i el cel es mostra amb un blau ben intens. Fascinant!

La noche nos ha atrapado, y como no queremos correr ningún peligro ni hacer daño a ningún animal. Descansaremos en una zona de estacionamiento gratuito. Digo descansaremos porque las temperaturas son escandalosamente altas, no es exactamente hacia las 2 de la madrugada que bajamos un poco los 30º. para acabarlo de redondear las ventanas bien cerradas, no sea que nos quieran hacer una visita algunas serpientes o arañas peligrosas.
Los cielos desde el desierto son espectaculares, hemos disfrutado de un planetario fantástico cada noche, y de unas puestas y salidas de sol, increíbles. Al Outback la mayoría de días no hay ni una nube, y el cielo se muestra con un azul muy intenso. Fascinante!


Bon dia!! Dormint al cotxe sense cortines és un bon despertador

Just abans d'arribar a l'entrada del Parc Nacional, hem trobat aquest curiós arbre amb tot de barrets i gorres, que alguns viatgers que ja marxen de l'Outback deixen.

Justo antes de llegar a la entrada del Parque Nacional, hemos encontrado este curioso árbol con todo de sombreros y gorras, que algunos viajeros que ya marchan del Outback dejan.
L'arbre dels barrets
Uluru:

L'Uluru, també coneguda com a Ayers Rock o com a melic del món,  és la imatge més representativa del Parc Nacional Uluru-Kata Tjuta. És un dels monolits més grans del món, amb 348 metres d'altura, 9 km de contorn i 2 terços estan enterrats sota terra. Quina bèstia de roca! El més sorprenent per nosaltes és que el seu voltant és completament pla. Els aborígens australians estan considerats els seus propietaris històrics, per ells és un lloc sagrat, i també font de cultura, en ell ensenyaven els seus costums a les noves generacions. Des del 1987 forma part del Patrimoni de la Humanitat.

Per visitar-lo, primerament has de pagar l'entrada del PN, 25$ per cap, en una entrada de 1 a 3 dies. L'accés al parc, és des de les 6 del matí fins les 8:30 del vespre.
En ell es poden fer diferents caminades, una de curta de 700 m que t'ensenya una petita part de la base, una altra de 10 km que dóna la volta a tota la base, i la tercera on es pot pujar en una zona de la roca. Nosaltres volíem fer-les totes 3, però la de l'escalada a la roca estava tancada, això sol passar quan hi ha molt vent, quan fa molta calor o quan els propietaris històrics ho sol·liciten. 
Així doncs vam començar per la petita que l'empalmaríem amb la llarga. L'Uluru des d'aprop no impressiona tan com des de lluny, no es pot apreciar tant be la immensitat de la pedra. 
Portàvem reserves d'aigua i algun fruit sec. La calor era horrible, estàvem a 43º, no corria ni un xic d'aire, i només hi havia les petites ombres que han construït com a àrees de descans o socorrs. 
Quan portàvem uns 3km ens vam adonar que amb els 3 litres d'aigua que dúiem, no en tindríem prou. Sort que a la meitat del sender hi ha un gran dipòsit d'aigua!

Uluru:

El Uluru, también conocida como Ayers Rock o como ombligo del mundo, es la imagen más representativa del Parque Nacional Uluru-Kata Tjuta. Es uno de los monolitos más grandes del mundo, con 348 metros de altura, 9 km de contorno y 2 tercios están enterrados bajo tierra. Qué bestia de roca! Lo más sorprendente para nosotros es que su alrededor es completamente plano. Los aborígenes australianos están considerados sus propietarios históricos, para ellos es un lugar sagrado, y también fuente de cultura, en él enseñaban sus costumbres a las nuevas generaciones. Desde 1987 forma parte del Patrimonio de la Humanidad.

Para visitarlo, primero tienes que pagar la entrada del PN 25 $ por cabeza, en una entrada de 1 a 3 días. El acceso al parque, es desde las 6 de la mañana hasta las 8:30 de la tarde.
En él se pueden hacer diferentes caminatas, una corta de 700 metros que te enseña una pequeña parte de la base, otra de 10 km que da la vuelta a toda la base, y la tercera donde se puede subir en una zona de la roca. Nosotros queríamos hacerlas todas 3, pero la de la escalada en la roca estaba cerrada, esto suele ocurrir cuando hay mucho viento, cuando hace mucho calor o cuando los propietarios históricos lo solicitan.
Así pues empezamos por la pequeña que el empalmaríem con la larga. El Uluru desde cerca no impresiona tanto como de lejos, no se puede apreciar tan bien la inmensidad de la piedra.
Llevábamos reservas de agua y algún fruto seco. El calor era horrible, estábamos a 43º, no corría ni un poco de aire, y sólo había las pequeñas sombras que han construido como áreas de descanso o socorrer.
Cuando llevábamos unos 3 km nos dimos cuenta de que con los 3 litros de agua que llevábamos, no tendríamos suficiente. Suerte que a la mitad del sendero hay un gran depósito de agua!


Començem la caminada





La nostra millor amiga, l'AIGUA


Després vam anar a contemplar-lo de més lluny!! Mola, no?

Después fuimos a contemplarlo de más lejos !! Mola, no?

Uluru en plè dia

Eren les 3 de la tarda, encara faltaven horetes per la posta de sol, així que vam anar a treure-ns la calor a la piscina del càmping. Si es vol dormir a prop del PN, l'única opció és el càmping o hotel del poble. Ja nets i més refrescats anem a veure la posta de sol de la muntanya màgica. És sorprenent com va canviant la tonalitat a mesura que el sol baixa!

Eran las 3 de la tarde, aunque faltaban horitas por la puesta de sol, así que fuimos a sacarla hasta el calor en la piscina del camping. Si se quiere dormir cerca del PN, la única opción es el camping u hotel del pueblo. Ya limpios y más refrescados vamos a ver la puesta de sol de la montaña mágica. Es sorprendente cómo va cambiando la tonalidad a medida que el sol baja!



Últims raig de sol del dia

El sol ja s'ha post
L'endemà ben d'horta hem anat al sunset point per veure l'altra cara de la moneda!

Al día siguiente bien de huerta hemos ido al sunset point para ver la otra cara de la moneda!

Bon dia! Són les 7 del matí

Ja de bon maí juguem amb tu




7 de la tarda i encara estem a 41º

Kata Tjuta:

El Parc Nacional el formen l'Uluru i el Kata Tjuta, una formació rocosa amb més de 36 agulles que està només a 45 km del protagonista. El mont Olgas (com també es diu) té una alçada de 546 m i una superfície de 21 km quadrats.
Existeixen diferents llegendes aborígens sobre el Kata Tjuta, algunes diuen que hi vivia una enorme serp que només baixava durant l'estació seca.
Malgrat la calor del dia d'ahir veníem amb la intenció de fer el màxim de caminades possibles, però gairebé totes estaven tancades, així que no vam poder triar. Ens vam endindar per un camó que passava en mig de dues enormes agulles, tal mateix com si fóssim en un congost.

Kata Tjuta:

El Parque Nacional lo forman el Uluru y el Kata Tjuta, una formación rocosa con más de 36 agujas que está sólo a 45 km del protagonista. El monte Olgas (como también se llama) tiene una altura de 546 my una superficie de 21 km cuadrados.

Existen diferentes leyendas aborígenes sobre el Kata Tjuta, algunas dicen que vivía una enorme serpiente que sólo bajaba durante la estación seca.
A pesar del calor del día de ayer veníamos con la intención de hacer el máximo de caminatas posibles, pero casi todas estaban cerradas, así que no pudimos elegir. Nos adentramos por un camino que pasaba en medio de dos enormes agujas, tal mismo como si fuéramos en un desfiladero.



Kata Tuja amb prespectiva

Espantant les mosques



Què hu farem amb aquesta calda?

Com ens estimen aquestes mosques!!! Però elles no volen entendre que no és recíproc

Per adonar-vos de l'alçada de les parets, busqueu a l'Erick

Kings Canyon:


Al Parc Nacional Watarrka hi ha un canó amb altes parets arenoses, per explorar-lo vam triar la caminada Kings Canyon Rim, d'unes 3h. Al princip el camí és força dret, s'ha de pujar a dalt del canó, però realment val la pena poder caminar per la vora dels penya-segats, les vistes són collonudes!


Kings Canyon:

En el Parque Nacional Watarrka hay un cañón con altas paredes arenosas, para explorarlo elegimos la caminata Kings Canyon Rim, de unas 3h. Al principio el camino es bastante derecho, hay que subir a lo alto del cañón, pero realmente vale la pena poder caminar por el borde de los acantilados, las vistas son cojonudas!








Sóc el rei del món!!!!!

uooooo si caic, em faria pupa
Ara tocava conduir de nou cap a Alice Springs, passar l'última nit i l'endemà agafar un vol cap a Cairns, ciutat base per explorar la Gran Barrera de Corall.
Fins aviat!

Ahora tocaba conducir de nuevo hacia Alice Springs, pasar la última noche y al día siguiente tomar un vuelo hacia Cairns, ciudad base para explorar la Gran Barrera de Coral.
Hasta pronto!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada