dimarts, 16 de setembre del 2014

Ilha do mel: una illa en forma de rellotge de sorra

Per accedir aquesta petita illa de poc més de 27 km quadrats ens vam desplaçar en autocar des de Paraty a Sant Paulo (6h), d'allà un altre cap a Curitiva (6h), un tercer cap a Pontal do Sul (3h) i finalment un ferri (20min) cap a Nova Brasilia, el poble on hem estat allotjats. Quina odissea per arribar! Però el mini paradís val la pena, així que amb parsimònia i ben abrigats (posen l'aire accondicionat a tot drap), vam encarar les hores de trasllats.

Para acceder a esta pequeña isla de poco mas de 27 km cuadrados nos desplazamos en autobús desde Paraty a Sao Pablo (6h) y allá otro a Curitiva (6h), un tercer hacia Pontal do sul (3h) y finalmente un ferry (20 minutos) hacia Nova Brasilia, el pueblo donde estábamos alojados. Que odisea para llegar al nuestro destino! Pero este mini paraíso valió la pena, así que con parsimonia y bien abrigados (ponen el aire acondicionado a tope!!), enfrentamos todas las horas del viaje.

Ferri cap a l'illa

Port de Nova Brasilia

La meitat nord de l'illa té l'accés vetat, ja que forma part d'una reserva ecològica per la flora i la fauna. Per minimitzar l'impacte humà també tenen un límit màxim de persones, que entre residents i turistes és de 5000, passats aquests, es bloqueja l'accés, però ara és temporada baixa amb la qual cosa teníem la tranquil·litat garantida.
Entre les dues poblacions Nova Brasilia i Encantadas hi ha 6 km que pots recórrer pels carrers que aquí són caminets de sorra de platja que només disposen de la il·luminació de la lluna, els estels i del nostre frontal.

La mitad norte de la isla tiene el acceso vetado, ya que forma parte de la reserva ecológica para la flora y fauna. Para minimizar el impácto humano también tienen un limite de personas, que entre residentes y turistas ha de ser de 5000 personas, pasado esta cifra se bloquea el acceso, pero ahora es temporada baja por lo cual tenemos la tranquilidad garantizada.
Entre las poblaciones de Nova Brasilia y Encantadas hay 6 km que puedes recorrer por sus calles que aquí son caminitos de arena de playa que solo disponen de la iluminación de la luna, las estrellas y nuestra lampara frontal.

Carres de l'illa

Les platges que donen a la badia són calmades aptes per banys relaxants, i les que toquen a l'oceà són ideals per a la pràctica de surf.
Praia do faro ha estat la nostra preferida, en un extrem el far sobre un petit turó des d'on vam gaudir d'una posta de sol magnifica. Diuen que val més una imatge que mi paraules així que aquí va:

Las playas que dan a la bahía son calmadas apto para baños relajados, y las que tocan al océano son ideales para los practicantes del surf.
Playa del faro fue nuestra preferida, en un extremo el faro estaba sobre una pequeña montaña, de donde aprovechamos de un atardecer magnifica. Dicen que mas vale una imagen que mil palabras así que, ahi les va!!

La platja de l'esquerra és praia grande (cantó oceà) i la de la dreta praia do faro (de la badía), i al fons la reserva natural

Praia do faro

Els nostres dies a ilha do mel vam seguir la mateixa rutina, esmorzar ben d'hora al hostel, agafar el kit platja (crema solar, càmeres fotogràfiques, tovallola compartida i aigua), i anar a tastar alguna de les diferents platges. Tornavem a dinar peixet i a la tarda a caminar per localitzar algun lloc nou on veure la posta de sol. Aquí es pon d'hora cap a les 6 de la tarda. Al vespre alguna passejada nocturna, un sopar i a dormir, que demà serà un altre dia.

Nuestros días a la isla seguimos la misma rutina, desayunar muy temprano al hostal, coger el equipo de playa (cremas solares, cámaras fotográficas toallas y agua), y probar algunas de las diferentes playas. Volvíamos al medio día a comer pecado y a la tarde noche caminar por la isla para poder ver una puesta del sol. Aqui se oscurece a las 6 de la tarde. Mas tarde realizar algún paseo nocturno, cenar y a dormir, que mañana sera otro día.

Des de dal del far

Aquests  dies han estat com unes mini vacances dins el viatge, però no ens hem apalancat, ja que seguim en ruta i amb ganes de conèixer una de les noves 7 meravelles del món natural, però això us ho explicarem un altre dia.

Fins aviat! ;)

Estos días han estado como unas mini vacaciones dentro de nuestro viaje, pero no nos hemos conformado, ya que tenemos que seguir con la ruta marcada y con la misma ganas de conocer unas de las 7 maravillas naturales del mundo actual, pero esto lo explicaremos otro día.

Hasta pronto ;)

2 comentaris:

1. Oooh vull venir a fer fotoooos!!! Jejeje Qualsevol aficionat a la fotografia donaríem el que fos per ser allà! Petons!

ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que haguéssis disfrutat fent fotos! Està plè de racons amb molt d'encant.
      Nosaltres anavem tot el dia amb la camera a punt.