dilluns, 16 de febrer del 2015

Entrem a Nova Zelanda: recollida de furgo i camí a la Península de Banks

Ja estem al segon país d'Oceania, Nova Zelanda. Abans de detallar els primers km farem una mica de resum sobre com entrar, com moure'ns... consells o curiositats que ens han passat d'ença que estem per la terra dels kiwis.

Ya estamos en el segundo país de Oceanía, Nueva Zelanda. Antes de detallar los primeros km haremos un poco de resumen sobre cómo entrar, como movernos ... consejos o curiosidades que nos han pasado desde que estamos por la tierra de los kiwis.


Ja estem a NZ!!!!

Entrar a NZ:
Amb el passaport d'un país de la UE no hi ha cap problema per obtenir 3 mesos de permís. Només cal (com sempre) tenir 6 mesos de vigència abans que es caduqui. També demanen acreditació de 1000 dollars nz per persona i mes d'estada, tot i que ha nosaltres no ens ho van demanar, no crec que sigui per les pintes que duem. I com en la majoria de països un bitllet de sortida del país.
Però el punt que més es miren els kiwis, és que no introdueixis cap resta biològica que pugui alterar el seu ecosistema. Per tan a l'aduana millor declarar-ho tot, ja que la multa mínima és de 400$. Nosaltres hem declarat, les petxines recollides en diferents platges i indrets, petites pedres, calçat de trekking que pot tenir fang, un cistell fet de fulles de palmera, menjar enllaunat i unes tasses fetes de coco. Ens van regirar la maleta de dalt baix, tot va passar el rigorós examen, excepte el cistell de fulles de palmera, que segons ens van dir, les fulles encara no estaven prou seques i hi podria haver algun insecte. El calçat si que ens el van deixar entrar després que ens el rentessin de restes de fang, fantàstic, no? Bambes netes sense pagar res ;). Per la resta tot ok.
El següent pas era buscar allotjament per la primera nit a Christchurch, però com que hi havia un campionat de criquet, la majora d'allotjaments estaven plens, de manera que vam fer nit a l'aeroport en una sala que tenen habilitada amb taules, endolls i mantes perquè tots els motxillers puguem passar la nit.

Entrar en NZ:
Con el pasaporte de un país de la UE no hay ningún problema para obtener 3 meses de permiso. Basta (como siempre) tener 6 meses de vigencia antes de que se caduque. También piden acreditación de 1000 dollars nz por persona y mes de estancia, aunque nosotros no nos lo pidieron, no creo que sea por las pintas que llevamos. Y como en la mayoría de países un billete de salida del país.
Pero el punto que más se miran los kiwis, es que no introduzcas ningún resto biológica que pueda alterar su ecosistema. Por tanto a la aduana mejor declarar todo, ya que la multa mínima es de 400 $. Nosotros hemos declarado, las conchas recogidas en diferentes playas y lugares, pequeñas piedras, calzado de trekking que puede tener barro, un cesto hecho de hojas de palmera, comida enlatada y unas tazas hechas de coco. Nos revolvieron la maleta de arriba abajo, todo pasó el riguroso examen, excepto el cesto de hojas de palmera, que según nos dijeron, las hojas aún no estaban suficientemente secas y podría haber algún insecto. El calzado sí que nos lo dejaron entrar después de que nos lo lavaran de restos de barro, fantástico, no? Zapatillas limpias sin pagar nada;). Por lo demás todo ok.

El siguiente paso era buscar alojamiento para la primera noche en Christchurch, pero como había un campeonato de cricket, la majora de alojamientos estaban llenos, por lo que hicimos noche en el aeropuerto en una sala que tienen habilitada con mesas, enchufes y mantas para que todos los mochileros podamos pasar la noche.

La meva obra d'art abans d'anar a la brossa

Bona nit a l'aerport


Consells per moure'ns per NZ:
Encara portem poc viatjant per aquí, però són cosetes que ens estan anant molt bé.
Per desplaçar-nos hem llogat una furgo/camper/van equipada per poder dormir i cuinar. De preus i companyies n'hi ha moltes cal mirar per internet i triar la que més s'adapti a les necessitats i pressupost de cadascú. En el nostre cas hem optat per un model bàsic de Lucy rentals, que no és una camper, sinó un monovolum Toyota adaptat. Aquì us la presentem:

Consejos para movernos por NZ:
Aunque llevamos poco viajando por ahí, pero son cositas que nos están yendo muy bien.

Para desplazarnos hemos alquilado una furgoneta / camper / van equipada para poder dormir y cocinar. De precios y compañías hay muchas hay que mirar por internet y elegir la que más se adapte a las necesidades y presupuesto de cada uno. En nuestro caso hemos optado por un modelo básico de Lucy apartamentos, que no es una camper, sino un monovolumen Toyota adaptado. Aquì os la presentamos:

Dolça llar


Ara per ara ens està anant molt bé!! Això de tenir transport privat va de conya en aquest país on les visites no estan en les ciutats sinó en el paisatge. Ja que et pots parar allà on vulguis sempre que vulguis.

Por ahora nos está yendo muy bien !! Esto de tener transporte privado de coña en este país donde las visitas no están en las ciudades sino en el paisaje. Ya que te puedes parar donde quieras siempre que quieras.

Per trobar llocs d'acampada autoritzats (no a tot arreu es pot, si t'enxampen t'exposes a una multa), dutxes i lavabos públics, zones gratuïtes de wifi, saber on està la gasolinera o supermercat més proper, etc. Hi ha una aplicació per a mòbils 100% recomanable, es diu CAMPER MATE.
I la veritat és que aquest país és ideal per visitar-lo en furgo, autocaravana o qualsevol modalitat semblant, ja que hi ha molts i múltiples serveis al llarg del camí.

Para encontrar lugares de acampada autorizados (no en todas partes se puede, si te pillan te expones a una multa), duchas y aseos públicos, zonas gratuitas de wifi, saber dónde está la gasolinera o supermercado más cercano, etc. Hay una aplicación para móviles 100% recomendable, se dice CAMPER MATE.

Y la verdad es que este país es ideal para visitarlo en furgo, autocaravana o cualquier modalidad similar, ya que hay muchos y múltiples servicios a lo largo del camino.

Península de Banks:
L'endemà de la dormida a l'aeroport, vam anar a recollir la nostra llar per aquests dies. Després del pagament, d'ensenyar els nostres carnets de conduir internacionals (vàlids per un any, els pots obtenir a qualsevol oficina de trànsit), i d'unes breus intrusions sobre com muntar el llit, com utilitzar el canvi de marxes automàtic.... Vam començar a fer rumb!! Al principi anàvem una mica acollonits sobre conduir per l'esquerra, però de mica en mica ens anem adaptant.
La primera parada va ser en un supermercat Pak'n'Save (el més econòmic) per omplir la reserva de queviures per aquests dies. Ja anàvem avistats que els preus eren elevats, però tot i així ens vam sorprendre, la fruita i la verdura tenen preus altíssims, 3 pebrots 4$, la carn també, mireu quan valen aquests 3 pits de pollastre! O podria ser que ja estiguem adaptats als preus de sud-Amèrica i quan arribem a Catalunya ens emportarem una òstia al fer la compra! jejeje

Península de Banks:
Al día siguiente de la dormida en el aeropuerto, fuimos a recoger nuestro hogar para estos días. Después del pago, de enseñar nuestros carnés de conducir internacionales (válidos por un año, los puedes obtener en cualquier oficina de tráfico), y de unas breves intrusiones sobre cómo montar la cama, como utilizar el cambio de marchas automático .. .. Empezamos a hacer rumbo !! Al principio íbamos un poco acojonados sobre conducir por la izquierda, pero poco a poco nos vamos adaptando.

La primera parada fue en un supermercado Pak'n'Save (el más económico) para llenar la reserva de víveres para estos días. Ya íbamos avistats que los precios eran elevados, pero aún así nos sorprendimos, la fruta y la verdura tienen precios altísimos, 3 pimientos $ 4, la carne también, mirad cuando valen estos 3 pechugas de pollo! O podría ser que ya estemos adaptados a los precios de sur-América y cuando llegamos a Cataluña nos llevaremos una ostia al hacer la compra! jejeje

OMG!!!

Per déu!! Quins preus!!


I ara si! A fer km per començar a conèixer aquest país. Cap al sud-est de Christchurch es troba la península de Banks.  Aquesta va ser formada per diferents explosions volcàniques que van crear grans fiords que enclaven poblets amb molt d'encant. El dia era plujós, amb el cel una mica ennuvolat, de manera que vam triar la carretera que voreja la costa, ja que la que passa per dalt les muntanyes, segurament en un dia clar val molt la pena, però en el dia que feia no haguéssim vist res.
La carretera travessa diferents poblacions molt boniques, i al final hi ha el poble més gran, Akaroa. Els primers fundadors eren francesos, arran d'això les construccions tenen un aire de la Bretanya francesa, i els cartells dels carrers s'anomenen "rua". Les activitats principals que es poden fer són, l'observació de dofins, sky aquàtic, passejos en barca, etc. Però la millor crec que és arribar fins aquí per la carretera.

Y ahora si! A hacer km para empezar a conocer este país. Hacia el sureste de Christchurch se encuentra la península de Banks. Esta fue formada por diferentes explosiones volcánicas que crearon grandes fiordos que enclavan pueblos con mucho encanto. El día era lluvioso, con el cielo un poco nublado, por lo que elegimos la carretera que bordea la costa, ya que la que pasa por arriba las montañas, seguramente en un día claro vale la pena, pero en el día que hacía no hubiéramos visto nada.

La carretera atraviesa diferentes poblaciones muy bonitas, y al final está el pueblo más grande, Akaroa. Los primeros fundadores eran franceses, a raíz de ello las construcciones tienen un aire de la Bretaña francesa, y los carteles de las calles se llaman "desfile". Las actividades principales que se pueden hacer son, la observación de delfines, sky acuático, paseos en barca, etc. Pero la mejor creo que es llegar hasta aquí por la carretera.



















Sortint de la península vam començar a fer carretera cap al sud de Christchurch, al llac Tekapo. L'entorn va anar canviant, vam deixar endarreres les muntanyes de la zona de Banks i vam donar la benvinguda a les planícies àrides. Finalment vam arribar al llac ja de nit, de manera que no sabíem com seria. Per dormir vam aparcar en una zona d'estacionament autoritzat gratuït.

Saliendo de la península empezamos a hacer carretera hacia el sur de Christchurch, en el lago Tekapo. El entorno fue cambiando, dejamos retrasaba las montañas de la zona de Banks y dimos la bienvenida a las planicies áridas. Finalmente llegamos al lago ya de noche, por lo que no sabíamos cómo sería. Para dormir aparcamos en una zona de estacionamiento autorizado gratuito.





Bona nit!

Buenas noches!

2 comentaris:

  1. Ohhhh! Nova Zelanda!!!! M'encanta!!!! Quina enveja (molt sana)! no llegeixo cada setmana, però us vaig seguint! Disfruteu molt molt i sobretot d'aquestes platges!!!!! Un petonarruuu

    ResponElimina
  2. Hola Montse!!! Ja m'imaginava que ara que ens apropem al país dels teus somnis et posaries més al dia!! jejeje
    Una forta abraçada maca!!

    ResponElimina