dijous, 19 de febrer del 2015

Entre llacs i muntanyes: Tekapo, Pukaki i Wanaka

Vam arribar a l'aparcament del llac Tekapo ja de nit, de manera que al despertar-nos de seguida vam espiar per la cortina de la furgo. Sense fer gaire xivarri, ja que als campers veïnes encara dormien, vam anar fins al punt d'informació perquè ens indiquessin alguna de les caminades que es poden fer per conèixer millor el llac i el seu entorn. Abans de començar, però, un esmorzar amb bones vistes.

Llegamos al aparcamiento del lago Tekapo ya de noche, de modo que al despertarnos enseguida espiar para la cortina de la furgo. Sin hacer mucho alboroto, ya que a los camperos vecinos aún dormían, fuimos hasta el punto de información para que nos indicaran alguna de las caminatas que se pueden hacer para conocer mejor el lago y su entorno. Antes de empezar, sin embargo, un desayuno con buenas vistas.

Bon dia!!! Agafant energia!

Després vam anar al poble de la vora del llac, en la majoria de localitats per petites que siguin, hi sol haver punt d'informació per al turista, sovint el mateix també és una petita botiga, suposem que per treure'n algo de rentabilitat i oferir un servei més al client/gringo. Ben mutat ho tenen aquests kiwis!

Después fuimos al pueblo de la orilla del lago, en la mayoría de localidades por pequeñas que sean, suele haber punto de información para el turista, a menudo el mismo también es una pequeña tienda, suponemos que para sacar algo de rentabilidad y ofrecer un servicio más al cliente / gringo. Bien montado lo tienen estos kiwis!



Vam fer una caminada de 3 horetes que s'enfila per la muntanya fins a arribar a un observatori astronòmic. El primer tram transcórrer a la bora del llac, no parem de caminar amb el cap girat cap a l'aigua, és d'un color turquesa que captiva. Però de seguida el camí comença a agafar pendent i a endinsar-se en un bosc. Al cap d'una mitja horeta el paisatge canvia de nou i els arbres desapareixen per donar lloc a matolls, i entre ells, un munt de caus i conills rondant i fent corredisses quan ens veien. Al capdamunt del petit cim hi ha l'observatori, però passem de llarg i contemplem la immensitat del llac, que amb l'alçada encara en tenim millor panoràmica. Quan el vent amaina una mica el reflexe dels núvols i muntanyes és gairebé perfecte. Amb aquestes sensacions anem caminant fins a arribar de nou al punt de partida.
Les activitats que es poden fer a part dels trekkings són caiac i pàdel surf.

Hicimos una caminata de 3 horas que sube por la montaña hasta llegar a un observatorio astronómico. El primer tramo transcurrir a orillas del lago, no paramos de andar con la cabeza girada hacia el agua, es de un color turquesa que cautiva. Pero enseguida el camino empieza a coger pendiente ya adentrarse en un bosque. Al cabo de una media hora el paisaje cambia de nuevo y los árboles desaparecen para dar lugar a matorrales, y entre ellos, un montón de madrigueras y conejos rondando y haciendo correderas cuando nos veían. En lo alto del pequeño cima está el observatorio, pero pasamos de largo y contemplamos la inmensidad del lago, que con la altura aún tenemos mejor panorámica. Cuando el viento amaina un poco el reflejo de las nubes y montañas es casi perfecto. Con estas sensaciones vamos caminando hasta llegar de nuevo al punto de partida.
Las actividades que se pueden hacer a parte de los trekkings son kayak y padel surf.













Diem adéu al nostre primer llac de NZ i conduïm 45 km al sud on hi ha el seu veí, el Pukaki. Aquest llac és més tranquil que el Tekapo, doncs no hi ha cap poble a la seva riba. La carretera ofereix molts punts d'accés a ell, alguns de més transitats i d'altres on es pot estar sol. L'aigua continua sent del mateix to intens. A l'altra banda del llac hi ha el mont Cook, la muntanya més alta de NZ, amb 3724 mt d'alçada. 

Decimos adiós a nuestro primer lago de NZ y conducimos 45 km al sur donde está su vecino, el Pukaki. Este lago es más tranquilo que el Tekapo, pues no hay ningún pueblo en su orilla. La carretera ofrece muchos puntos de acceso a él, algunos de más transitados y otros donde se puede estar solo. El agua sigue siendo del mismo tono intenso. Al otro lado del lago se encuentra el monte Cook, la montaña más alta de NZ, con 3724 mt de altitud.









Una mica més avall hem fet un pit stop de necessitats a Twizel, poble on hem omplert el dipòsit, ufff 81$, com piquen! I hem anat a fer-nos una dutxa en uns lavabos d'un gimnàs on et deixen entrar sense demanar res! Ja vam dir en el post anterior que a l'aplicació Camper Mate va de conya ;)
Ja s'apropava l'hora de sopar, i just vàrem passar per davant d'una granja de salmons, va, avui ens estirem una mica i fem una excepció! 

Un poco más abajo hemos hecho un pit stop de necesidades a Twizel, pueblo donde hemos llenado el depósito, ufff $ 81, como pican! Y hemos ido a hacernos una ducha en unos aseos de un gimnasio donde te dejan entrar sin pedir nada! Ya dijimos en el post anterior que la aplicación Camper Mate va de coña;)
Ya se acercaba la hora de la cena, y justo pasamos por delante de una granja de salmones, va! hoy nos estiramos un poco y hacemos una excepción!







El següent dia vam conduir fins al llac Wanaka, però abans d'arribar-hi ens vam trobar al costat de la carretera unes construccions ben estranyes hi vam parar a fer algunes fotos divertides al Puzzling World. Vam passar una estoneta al free wifi del mig de la ciutat i llavors a aparcar la furgo, ja que volíem estar un parell de dies tranquils per aquí. La primera tarda vam fer una caminada fins al llac Diamond, mooolt petitó si el comparem amb la resta que hem vist fins ara. Durant la caminada vàrem veure algunes quantes ovelles que semblava que no fossin de ningú, no hi havia cap fil ni balla per enlloc. 

El siguiente día nos condujo hasta el lago Wanaka, pero antes de llegar nos encontramos al lado de la carretera unas construcciones muy extrañas, paramos a hacer algunas fotos divertidas al Puzzling World. Pasamos un rato al free wifi del centro de la ciudad y entonces a aparcar la furgo, ya que queríamos estar un par de días tranquilos por aquí. La primera tarde hicimos una caminata hasta el lago Diamond, muuuy pequeño si lo comparamos con el resto que hemos visto hasta ahora. Durante la caminata vimos algunas cuantas ovejas que parecía que no fueran de nadie, no había ningún hilo ni baila por ninguna parte.












L'endemà al matí vam decidir fer una segona caminada. El camí era força dret i estret, calia anar amb compte en no patinar. Des de dalt es podien tenir unes vistes gairebé 360º del llac Wanaka. Aquest no té un color d'aigua tan espectacular com els dos primers, però tot i així ens encanta!


A la mañana siguiente decidimos hacer una segunda caminata. El camino era bastante derecho y estrecho, había que tener cuidado en no patinar. Desde arriba se podían tener unas vistas casi 360º del lago Wanaka. Este no tiene un color de agua tan espectacular como los dos primeros, pero aún así nos encanta!







Després d'aquests dies de llacs i muntanyes pel centre de l'illa sud de NZ, conduïm una mica més avall fins arribar al sud. I canviem els llacs pel mar, però les muntanyes, crec que continuaran.

Después de estos días de lagos y montañas por el centro de la isla sur de NZ, conducimos un poco más abajo hasta llegar al sur. Y cambiamos los lagos por el mar, pero las montañas, creo que continuarán.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada