dijous, 15 de gener del 2015

Máncora, la platja surfera del Perú

Al rico cocoooo!!

Sortint de Machu Picchu hem tornat a Cusco, mai ens cansarem de dir: què bonica que és aquesta ciutat! Després d'alguns dilemes, hem agafat tres autocars seguits per arribar al nord del Perú, a la ciutat costanera de Máncora. El perquè d'aquesta decisió us l'explicarem més avall.

Saliendo de Machu Picchu hemos vuelto a Cusco, nunca nos cansaremos de decir: qué bonita que es esta ciudad! Después de algunos dilemas, hemos tomado tres autocares seguidos para llegar al norte del Perú, en la ciudad costera de Máncora. El porqué de esta decisión os la explicaremos más abajo.



Máncora és un poble costaner que viu a cavall de la pesca tradicional i les classes de surf per a gringos. En temporada alta, de gener a març, imaginem que deu estar ple de gom a gom, però per sort nostra encara falta una mica per això. 

Máncora es un pueblo costero que vive a caballo de la pesca tradicional y las clases de surf para gringos. En temporada alta, de enero a marzo, imaginamos que debe estar lleno hasta la bandera, pero por suerte nuestra todavía falta un poco por ello.




Hem baixat del bus amb el cos ben entumit, tantes hores asseguts no és bo. Amb les motxilles carregades hem començat a donar voltes pel carrer principal, tot esquivant els taxi-moto que ens volien acompanyar. Al cap d'una estona hem vist que els hostels que trobàvem estaven per sobre el nostre pressupost, finalment hem claudicat i hem llogat un taxi-moto (una espècie de vehicle amb la part davantera com una moto i a darrere en forma de tricicle), aquest ens ha ensenyat un lloc on passar les nits a un mòdic preu. 
Ja amb pantalons curts, xancles i el banyador posat (quines ganes que teníem de deixar aparcats per un temps els pantalons llargs i el calçat tapat) hem passejat per la platja. La zona de surf es concentra en un espai força petit, allà els locals i els estrangers es disputen les onades. Estirat a la platja els venedors ambulants t'ofereixen de tot, no cal moure's de la tovallola si un vol, des dels típics i bons cocos fins a lloguer de cavalls per passejos per la sorra. Però si un vol allunyar-se del bullici és ben fàcil, la platja és molt llarga i la major part és ben solitària. Així que per a gustos..... Máncora! ;) Imaginem que la vida nocturna en ple pic turístic deu oferir diverses opcions d'oci, però com molts ja sabeu, no som gaire noctàmbuls i un cop sopats no tardem gaire a tornar a l'habitació.

Hemos bajado del bus con el cuerpo bien entumecido, tantas horas sentados no es bueno. Con las mochilas cargadas hemos empezado a dar vueltas por la calle principal, todo esquivando los taxi-moto que nos querían acompañar. Al cabo de un rato hemos visto que los hostels que encontrábamos estaban por encima nuestro presupuesto, finalmente hemos claudicado y hemos alquilado un taxi-moto (una especie de vehículo con la parte delantera como una moto y detrás en forma de triciclo), este nos ha enseñado un lugar donde pasar las noches a un módico precio. 
Ya con pantalones cortos, chanclas y el bañador puesto (qué ganas que teníamos que dejar aparcados por un tiempo los pantalones largos y calzado tapado) hemos paseado por la playa. La zona de surf se concentra en un espacio bastante pequeño, allí los locales y los extranjeros se disputan las olas. Tumbado en la playa los vendedores ambulantes te ofrecen de todo, no hace falta moverse de la toalla si uno quiere, desde los típicos y buenos cocos hasta alquiler de caballos para paseos por la arena. Pero si uno quiere alejarse del bullicio es bien fácil, la playa es muy larga y la mayor parte es bien solitaria. Así que para gustos ..... Máncora! ;) Imaginamos que la vida nocturna en pleno pico turístico debe ofrecer varias opciones de ocio, pero como muchos ya sabéis, no somos muy noctámbulos y una vez cenados no tardamos mucho en volver a la habitación.


Sols com un mussol!


Una mica més d'ambianillo



Els moto-taxi

Per altra banda al carrer principal hi ha un reguitzell de restaurants per tots els paladars i butxaques, botigues de souvenirs, bancs i agències d'autobusos. Des de feia dies teníem ganes de provar el ceviche peruà. Hem trobat un restaurant a l'inici del poble molt bé de preu i boníssim! Cada dia un ceviche per barba a caigut! mmmmmm

Por otro lado en la calle principal hay una serie de restaurantes para todos los paladares y bolsillos, tiendas de souvenirs, bancos y agencias de autobuses. Desde hacía días teníamos ganas de probar el ceviche peruano. Hemos encontrado un restaurante al inicio del pueblo muy bien de precio y buenísimo! Cada día un ceviche por barba a caído! mmmmmm


mmmmmmmm CEVICHE

I perquè hem vingut directament a Máncora després de Machu Picchu? Doncs sortint del Machu Picchu ens queden uns 12 dies abans  d'arribar, segons la data prevista, a Guayaquil, la ciutat natal de l'Erick, on ens esperen igual d'il·lusionats que nosaltres, la seva família. El cap ja no el tenim en el viatge sinó en arribar a Guayaquil i passar dos mesos amb la família després de 6 anys sense veure'ns. Així que hem decidit accelerar l'arribada i guanyar una setmana més per Equador. Escollir sempre és renunciar, per tant hi ha parts del Perú que teníem intenció de visitar-les, però amb molt de gust les deixem en punt i a part, ja que aquestes alçades la necessitat de tornar a casa després de tant de temps ha superat les nostres ànsies viatgeres.
I des de Máncora diem adéu a Perú i hola Equador!

Y porque hemos venido directamente a Máncora después de Machu Picchu? Pues saliendo del Machu Picchu nos quedan unos 12 días antes de llegar, según la fecha prevista, a Guayaquil, ciudad natal de Erick, donde nos esperan igual de ilusionados que nosotros, su familia. La cabeza ya no lo tenemos en el viaje sino en llegar a Guayaquil y pasar dos meses con la familia después de 6 años sin vernos. Así que hemos decidido acelerar la llegada y ganar una semana más para Ecuador. Elegir siempre es renunciar, por tanto hay partes del Perú que teníamos intención de visitarlas, pero con mucho gusto las dejamos en punto y aparte, ya que estas alturas la necesidad de volver a casa después de tanto tiempo ha superado las nuestras ansias viajeras.

Y desde Máncora decimos adiós a Perú y hola Ecuador!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada