dilluns, 2 de març del 2015

A la terra dels fiords: de Te Anau a Milford Sound

Sortim del sud direcció al nord est on ens espera la zona més visitada de l'illa sud els paisatges que si un pensa en NZ s'imagina. 

Salimos del sur dirección al noreste donde nos espera la zona más visitada de la isla sur los paisajes que si uno piensa en NZ imagina.

Ja hem passar per la peixeteria



Ja hem dinat i encara ens queda tot això!! mmmm per sopar

Agafem la carretera que durant uns kms continua la costa, i com estem una mica cansats avui pararem d'horeta per descansar. Hem escollit un altre aparcament autoritzat davant de la platja. Al llevar-nos hem anat a caminar per la sorra, la marea estava baixa i les roques de la vora estaven despullades d'aigua deixant entreveure els musclos que si crien!! No ens ho hem pensat dos cops, hem agafat un parell de bosses i les hem omplert! Apa ja tenim la teca pel dia!, fresc, fresc! Amb la reserva plena hem anat fent carretera fins a entrar a la porta del PN dels Fiords, Te Anau. L'entrada en aquesta terra no ha estat per la porta gran, ja que el dia és tapat i plujós. Fem un tom pel centre d'informació per recollir planols de les caminades, passem pel super i anem a dinar, el menú, com ja us podeu imaginar: musclos! La primera hora de la tarda la passem jugant a escacs i dames, no ens ve molt de gust posar-nos xops i no tenir un lloc on estrendre la roba molla. Però de sobte el dia s'aixeca, la pluja marxa i comença a sortir el sol, així que agafem la motxilla i sortim a explorar el parc. No tenim moltes hores de llum, per tan ens decidim a fer la primera etapa de la travessa Kepler. És una travessa pensada per a 4 dies, en la qual caminem per la part interna dels fiords, la cara més desconeguda de la moneda, perquè si un pensa en ells s'imagina el mar penetrant les muntanyes, i amb aquest hikking coneixerem la cara b. Quan portàvem una horeta, el cel es torna a tapar i amenaça pluja no tarda gaires minuts i començen a caure les primeres gotes. L'aventatge és que el bosc era tan tupit que gairebé no notem l'aigua.

Tomamos la carretera que durante unos kms continúa la costa, y como estamos un poco cansados ​​hoy pararemos de horita para descansar. Hemos escogido otro aparcamiento autorizado frente a la playa. Al levantarnos hemos ido a caminar por la arena, la marea estaba baja y las rocas del borde estaban desnudas de agua dejando entrever los mejillones que si crían !! No nos lo hemos pensado dos veces, hemos cogido un par de bolsas y las hemos llenado! Apa ya tenemos la teca para el día !, fresco, fresco! Con la reserva llena hemos ido haciendo carretera hasta entrar en la puerta del PN de los Fiordos, Te Anau. La entrada en esta tierra no ha sido por la puerta grande, ya que el día es tapado y lluvioso. Hacemos un tomo por el centro de información para recoger planos de las caminatas, pasamos por el super y vamos a comer, el menú, como ya os podéis imaginar: mejillones! La primera hora de la tarde la pasamos jugando al ajedrez y damas, no nos apetece mucho ponernos empapados y no tener un lugar donde extender la ropa mojada. Pero de repente el día se levanta, la lluvia marcha y empieza a salir el sol, así que cogemos la mochila y salimos a explorar el parque. No tenemos muchas horas de luz, por tanto nos decidimos a hacer la primera etapa de la travesía Kepler. Es una travesía pensada para 4 días, en la que caminamos por la parte interna de los fiordos, la cara más desconocida de la moneda, porque si uno piensa en ellos se imagina el mar penetrando las montañas, y con este hikking conoceremos la cara b. Cuando llevábamos una hora, el cielo se vuelve a tapar y amenaza lluvia no tarda muchos minutos y empiezan a caer las primeras gotas. La ventaja es que el bosque era tan tupido que casi no notamos el agua.









Tal com ja hem comentat, Te Anau és una de les zones més turístiques, i per això imaginem que no hi ha aparcaments gratuïts ben a la bora, el més barat es troba a 25km i costa 10$ la nit tots dos. El lloc és força bonic, en mig d'una vall, un petit rierol, però està ple de sanflies! Unes mosques molt petites que piguen qualsevol escletxa de pell que tinguis a l'aire lliure. Abans d'anar a dormir ens ha tocat fer una batuda dins la furgo. 

Como ya hemos comentado, Te Anau es una de las zonas más turísticas, por lo que imaginamos que no hay aparcamientos gratuitos bien la bora, el más barato se encuentra a 25km y cuesta 10 dólares la noche los dos. El lugar es bastante bonito, en medio de un valle, un pequeño arroyo, pero está lleno de sanflies! Unas moscas muy pequeñas que pecas cualquier resquicio de piel que tengas al aire libre. Antes de ir a dormir nos ha tocado hacer una batida en la furgo.

Posta de sol des del camping low cost

I aixì ens hem llevat, en mig de a boira


Al matí ens hem llevat amb ganes de més caminades, ahir ens vam quedar amb poc, així que hem tornat avall i hem fet el segon tram de la travessa. El paisatge era molt semblant, amb la diferència que al nostre costat hi teníem un riu que baixava amb molta empenta, suposem que per l'aigua d'ahir. La caminada ha estat bé, però no hem arribat a cap punt on hàgem tingut una perspectiva diferent, més alçada, a les últimes etapes del trekking si que puges més amunt de manera que es té una perspectiva diferent.

Por la mañana nos hemos levantado con ganas de más caminatas, ayer nos quedamos con poco, así que hemos vuelto abajo y hemos hecho el segundo tramo de la travesía. El paisaje era muy similar, con la diferencia de que a nuestro lado teníamos un río que bajaba con mucho empuje, supongamos que por el agua de ayer. La caminata fue bien, pero no hemos llegado a ningún punto donde hayamos tenido una perspectiva diferente, más altura, en las últimas etapas del trekking si subes más arriba de modo que se tiene una perspectiva diferente.








Arranquem al cotxe de nou i emprenem la que per nosaltres ha estat la millor carretera de NZ. Els 117km que separen Te anau de Milford estan plens de parades excepcionals i de paisatges que et fan dir: ara si que si!! Estic a la terra del senyor Frodo!

Arrancamos el coche de nuevo y emprendemos la que para nosotros ha sido la mejor carretera de NZ. Los 117km que separan Té id de Milford están llenos de paradas excepcionales y de paisajes que te hacen decir: ahora si que si !! Estoy en la tierra del señor Frodo!



La primera parada ha estat a  Lake Mirror, el nom ja ho diu tot, no? La visita es fa per un conjunt de passarel·les que s'aproximen a l'aigua, és tan transparent que tot el voltant queda reflectit en ella.

La primera parada ha sido en Lake Mirror, el nombre ya lo dice todo, ¿no? La visita se hace por un conjunto de pasarelas que se aproximan al agua, es tan transparente que todo alrededor queda reflejado en ella.





Més endavant el Gunn Lake ens ensenya un altra vegada la nitidesa de les aigües de Nz, és per això que ahir quan vam preguntar a un kiwi si l'aigua de la font era potable ens va dir, totes les aigües de de NZ són potables.

Más adelante el Gunn Lake nos enseña un nuevo la nitidez de las aguas de NZ, es por eso que ayer cuando preguntamos a un kiwi si el agua de la fuente era potable nos dijo, todas las aguas de NZ son potables.

Si girem la foto no sabriem on està el cel i on hi ha l'aigua, no?






La vall en la que ens estem endinsant cada vegada és més estreta, tenim les muntanyes ben aprop, i al carretera s'enfila resseguint-les! Espectacular conduir per aquí.
Una altra parada obligada al mirador de la muntanya Pop.

El valle en la que nos estamos adentrando cada vez es más estrecha, tenemos las montañas muy cerca, y al carretera sube siguiendo-las! Espectacular conducir por aquí.

Otra parada obligada en el mirador de la montaña Pop.

 
Quina carretera!!!


Ara ja estem arribant al final de la vall i per creuar la muntanya hi ha un túnel que es diu de Hommer. És un túnel d'un sol sentit regulat amb semàfor. És d'allò més estret i fosc, si ets claustrofòbic millor no entrar-hi.

Ahora ya estamos llegando al final del valle y para cruzar la montaña hay un túnel que se dice de Hommer. Es un túnel de un solo sentido regulado con semáforo. Es de lo más estrecho y oscuro, si eres claustrofóbico mejor no entrar.






A la sortida hi ha The Chasm, unes roques amb formes molt arrodonies per la força del riu.

A la salida hay The Chasm, unas rocas con formas muy redondeado por la fuerza del río.





I després de tot aquestes fantàstiques parades arribem al nostre destí, Milford Sound. I a l'aparcament, sabeu qui ens ha vingut a rebre?? 

Y después de todo estas fantásticas paradas llegamos a nuestro destino, Milford Sound. Y en el aparcamiento, sabéis quién nos ha venido a recibir ??





El nostre primer kiwi!! L'au no voladora enèmica de NZ estava pel mig dels cotxes rondant.  
Milford està ciutat a l'inici del fiord, les vistes des de qualsevol punt són de pel.lícula. Per això es paga cara qualsevol excursió pels fiords, ja sigui en vaixell per 80$ per barba o si tens més calés pots llogar una avioeta o helicòpter. I per les butxaques més ajustades com les nostres hi ha camins a la bora del mar ;)

Nuestro primer kiwi !! El ave no voladora enemigos de NZ estaba por medio de los coches rondando.

Milford está ciudad al inicio del fiordo, las vistas desde cualquier punto son de película. Por eso se paga cara cualquier excursión por los fiordos, ya sea en barco por 80 $ por barba o si tienes más dinero puedes alquilar una avioeta o helicóptero. Y para los bolsillos más ajustados como nuestras hay caminos a la orilla del mar;)











Després d'aquesta zona hem fet un dia de trasllat per apropar-nos als glacials que us presentarem en la pròxima entrega!
Fins aviat!

Después de esta zona hemos hecho un día de traslado para acercarnos a los glaciares que os presentaremos en la próxima entrega!

Hasta pronto!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada